Responsive Showcase site

למה רספונסיבי?

הטרנדים בעולם עיצוב האתרים משתנים במהירות, מדי יום אנו עדים לטכנולוגיות ופלטפורומות עיצוב חדשות. עיצוב אתרים רספונסיבים הוא הטרנד החם ביותר בתחום ואחד המדוברים ביותר אי פעם בקרב בעלי ובונה אתרים, ויש לכך סיבה טובה. עיצוב אתרים רספונסיבי יבטיח כי אתרכם יותאם לכל פלטפורמה קיימת ויוצג בצורה האופטמלית לכל מכשיר.

מהו אתר רספונסיבי?

אתר רספונסיבי (Responsive Web Design או בקיצור RWD) הינו צורת עיצוב וקידוד האתר כך שהאתר יוצג באופן האופטימלי, נוח, קריא וקל לניווט במגוון רחב של מכשירים בגדלים שונים ורזלוציות שונות של מסכים. במילים אחרות היכולת להציג את האתר מכל מכשיר, פלטפורמה או גודל מסך ולהנות מחווית גלישה נוחה ופשוטה, אם נכנסים לאתר מהמחשב השולחני, הלפטופ, או המכשיר הססלולארי אתר יוצג בצורה מותאמת למכשיר.

אז למה צריך אתר רספונסיבי?

״הישראלים גולשים יותר באינטרנט בסמארטפון (93%), מחפשים יותר במנועי חיפוש (86%), משתמשים ביותר אפליקציות (84%) ועוד״ מתוך גלובס

השימוש במכשירים סלולרים לגלישה באינטרנט רק הולך וגדל מדי יום בהשוואה לגלישה ממחשבים שולחניים. למעשה במהלך שנת 2013 הגלישה מהסמארטפונים בארה״ב עברה את הגלישה ממחשבים שולחניים. וכפי שניתן לראות מהגרף המגמה רק הולכת וגדלה. כדי להבין את המגמה בצורה טובה יותר ניתן להסתכל על נתוני מכירות סמארטפונים לעומת מחשבים ניידים: ב-2014 נמכרו כ-2.4 מליון סמארטפונים בישראל גידול של 19% לעומת 2013 כאשר מכירות המחשבים הניידים ב-2014 עמדו על כ-384,000  גידול של 2% לעומת 2013, מהנתונים ניתן לראות כי המגמה ברורה למדי והצפי הוא כי השימוש בסמארטפונים ימשיך ויעלה לעומת השימוש במחשבים.

גרף שימוש במכשירים ניידים על פני מחשבים שולחניים
גרף שימוש במכשירים ניידים על פני מחשבים שולחניים בגלישה באינטרנט

לאור הנתונים ניתן להבין כי הגלישה באתרים היום מתבצעת מהסמרטפונים ולכן יכולת האתר להסתגל לסוג המכשיר ולהיות מוצג בצורה נוחה ופשוטה לתפעול הינה חשובה ביותר, במיוחד בתקופה זו, למעשה כבר היום כמות המכירות באתרי האינטרנט ממכשירים ניידים וטאבלטים גבוהה יותר מאשר רכישות שבוצעו ממחשבים נייחים, וכפי שהבנו מגמה זו רק הולכת וגדלה.
כיום קיימים בשוק מגוון רחב של מכשירים ופלטפורומות כגון מכשירים סלולארים בגדלים שונים, טבלאטים, מחשבים ניידים ומחשבים נייחים, ולכן חשיבות יכולת האתר להיות רספונסיבי ולהסתגל לגודל המסך רק עולה. אין באפשרותכם לשלוט או לדעת מאיזה סוג פלטפורמה הלקוח הבא יגיע לאתרכם ולכן עליכם להיות מוכנים. מחקר שנעשה ברשת מראה שכאשר הגולש לא מצליח להיכנס לאתר מסויים תוך 2 עד 3 שניות, הוא עובר לאתר אחר.

ייתרונות האתר הרספונסיבי

1. טוב יותר, מהיר יותר, חכם יותר
יכולת האתר להסתגל לכל גודל מסך שהלקוח בוחר להשתמש בו הופך את חווית המשתמש לפשוטה יותר, מהנה יותר ומהירה יותר, ולקוח מרוצה זה עסק מרוצה.

2. גמישות הגלישה
אתר רספונסיבי מאפשר זרימה נכונה בגלישה באתר, מאפשר ניווט נוח ומותאם בין הדפדים השונים באתר, צפייה בתכנים ומעבר בין גדלי הצגים השונים או המכשירים השונים בקלות, פשטות וללא מאמץ.

3. יעילות כלכלית
בניית אתר רספונסיבי היא השקעה משתלמת, היא חוסכת את הצורך במספר אתרים שונים. בעבר בעלי אתרים היו צריכים לבנות אתר נפרד למובייל ואתר נפרד לרשת (אם ראיתם בעבר אתרים אם שם דומיין m.xyz.co.il) תחשבו שהייתם צריכים להקים אתרים שונים, לערוך תוכן בשני אתרים שונים ועוד. אתר רספונסיבי חוסך את הצורך בהקמה של שני אתרים ומאפשר אתר אחד המתאים עצמו לגודל המסך.

4. כי גוגל רוצים
גוגל הינה פלטפורמת החיפוש מספר אחת בעולם בעלת נפח חיפוש של 67% משוק החיפוש ברשת, ואם אתם רוצים דירוג חיפוש (מיקום בתוצאות החיפוש של גוגל) טוב יותר אתם צריכים אתר רספונסבי. לאחרונה גוגל שידרגו את הפרמטרים שמדרגים את  האתרים והעלו משמעותית את חשיבות נגישות האתר לפלטפורמות השונות, גוגל הבינו כמו כולם את חשיבות האתר להיות מותאם לגלישה מהסמרטפון.

5. קל לניהול
ניהול אתר אחד, אין צורך בעדכון מספר אתרים, אין צורך בקידום מספר אתרים, ובמקרה של חנות אין צורך להעלות מספר פעמים את אותו המוצר. אתם מנהלים אתר אחד, מקדמים אתר אחד, ונהנים ומיכולת של הלקוח להכנס לאתר מכל פלטפרומה או גדול מסך.

Email this to someoneShare on Google+Share on Facebook

פוסטים נוספים

10 סיבות שכל עסק צריך אתר אינטרנט 1. נגישות, מכל מקום ובכל זמן אחת הסיבות החשובות ביותר הינה נגישות המידע, האתר נגיש 24 שעות 7 ימים בשבוע ומכל מקום בעולם. האתר מציג מידע אודות העסק שלך ללקוחות פוטנציאלים בכל מקום ובכל זמן. ניתן להציג...
דברים שכדאי לעשות לפני השקת אתר בן אם בניתם אתר בעצמכם או שרכשתם אתר מחברת בניית אתרים, יש מספר דברים שאתם חייבים לבדוק. כאשר מעלים אתר אינטרנט וחושפים אותו ללקוחות פונטציאלים אתם חייבים לוודא כי האתר שלכם עומד בסטנדרים כדי לא להפסי...
וורדפרס או וויקס, מה עדיף? וורדפרס (wordpress) או וויקס (wix) זו שאלה שאנחנו נשאלים לעיתים קרובות ונפוצה בקרב אנשים שמחפשים פלטפורמה לבניית אתר אינטרנט. לכל פלטפורה היתרונות שלה, אבל התשובה ברורה - וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן ...
מייל עסקי עם סיומת שם דומיין דואר אלקטרוני היא אחת הדרכים נפוצות ביותר לתקשורת עיסקית ברשת, למעשה כתובת הדואר האלקטרוני משתמשת אותנו היום הרבה יותר משליחת דואר, אנחנו עושים בה שימוש לרישום לאתרים, לקבלת הפניות מאתרים ושימוש באפלק...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *